La força del vampir recau en el fet que ningú creu en ell

dilluns, 31 d’agost del 2015

entrada 1130 (any 8)


“No tenir por a morir fa que tampoc puguem gaudir de la vida”, vaig somriure mentre observava la seva figura retallada en la claror de la finestra, ella em va retornar el somriure “Creus que soc maca?, o directament follable com dieu els mascles?”, no vaig deixar de somriure sabent que la meva indiferència era el millor davant els seus comentaris que només cercaven provocar, la conec de fa més de tres-cents anys i sempre que acabem junts acaba muntar el numeret “Ah!, oblidava que estic davant l’home que no té respostes valentes, que només en té pels temes que pot controlar... si em deformés la cara quan creus que trigaria a ser normal?, ho has provat mai?, si vols t’ho puc dir, abans de ni tan sols poder veure com series de lleig ja tornes a ser perfectament preciosa. Al començament vaig creure que ens donaven una eternitat de llibertat, quelcom al que qualsevol humà estaria disposat a canviar-ho tot per aconseguir-ho, però amb el temps he descobert que no igual no va ser tan bon negoci, que tenim una eternitat d’esclavitud, i que la pèrdua de condició humana comporta precisament la pèrdua de llibertat”, m’hi vaig acostar allargant el braç i ella va desaparèixer per tornar rere meu “Ets massa intel·ligent com per fer-te preguntes de les que no t’agradin les respostes, oi?” em va dir mentre passava el seu dit per la meva esquena “Només et cal deixar passar dia rere dia, dia rere dia... i així fins l’eternitat, agafant d’aquí i d’allà i no esperant res que no sigui més del que ja ha vingut... un estoic de l’existència, un estoic de la immortalitat”, en els meus segles he aprés quelcom bàsic per a qualsevol vampir, i és que des del moment que un ho esdevé, deixa de ser humà, no té cap sentit valorar-ho tot en la mesura humana, ni tan sols recordar com era quan un ho era, perquè ja no s’és, ni mai més tornarà. En certa mesura el moment en que un es converteix deixa de ser el que era, esdevé quelcom nou, quelcom que renega dels seus orígens, som infants amb records i molt possiblement per això els nadons venen amb el disc dur en blanc, perquè els records són cabrons, ens retornen allí d’on no haguéssim volgut marxar o no voldríem tornar, ens dones infinites solucions que tot ho haguessin canviat, ens fan somiar amb el que hagués pogut ser només que haguéssim jugat un xic millor les cartes, però el temps t’ensenya que tot és un engany, un conjunt de decisions que no es poden redreçar, la vaig mirar veient el que he vist en molts dels que són com jo, el cansament, el cansament d’haver cregut que tot et seria permès i descobrir que no és tan divertit com esperaves, de mesurar-ho segons una escala humana a la que mai has  volgut renunciar i descobrir que un cop s’arriba al cim ja només queda baixar, mai més s’estarà més amunt, ja només queda estar per sota, la vaig abraçar i només li vaig poder dir “Tot anirà bé, i si no va bé es que no tocava”, ella va somriure “Ens veiem cada cent anys per follar, que jo t’expliqui les meves neures i tu m’intentis enganyar amb una paraula carinyosa... en el que ens hem de veure els vampirs”