La força del vampir recau en el fet que ningú creu en ell

dissabte, 23 d’octubre del 2010

entrada 646 (any 2)

Ahir mentre feia el cafè amb l’advocat li vaig tornar a insistir “Així el tipus pot estar tranquil?, no li escalfaran les orelles si fa pública aquella informació, mira que ja queden poques hores?”, “No, en pot estar força tranquil, i ja li he dit que no pateixi” “Mira que la darrera vegada el van enxampar…” aquí és on ell va somriure “Amb acusacions falses i força grolleres… i que consti que no em va demanar consell, però ja saps que al final el van deixar anar, i mira, ja li he dit que digui que la veritat sempre s’ha de donar a conèixer, que la veritat no ens pot fer cap mal…”, quasi que moro ennuegat al escoltar com ho va dir i amb la naturalitat que ho deia “No em toquis els collons, que un advocat digui aquestes coses no deixa de ser un xic…” “Incongruent?, bé suposo que mentre la veritat no ens molesti massa sempre es pot dir…, a més la veritat sempre depèn de qui la diu, qui l’escolta i el que es vulgui entendre…”, vaig somriure definitivament era un tipus força especial, el conec de fa anys quan era un fanàtic de l’escalada, ja aleshores tenia una màxima força interessant, quan anava a escalar i li preguntaven si havia avisat on anava o li havia dit a algú ell contestava “Qui posa la seva vida en mans dels altres demostra per un costat que no té massa apreci per la seva vida i que li agrada molestar amb càrregues (sense saber si els altres volen o poden carregar) a tercers… en tot cas no deixa de ser més arriscat que la pròpia escalada…”, “Saps?” ha seguit ell “Em recordes el dia que ens vam veure a Roma quan vam coincidir amb aquell client…” vaig somriure mentre ell demanava un altre cafè, ens vam conèixer ja fa uns anys a Roma i per tema de negocis, el nostre client ens va convidar al jardí de la seva casa nobiliar, allí enmig del jardí hi havia el David del Michelangelo, com el nostre client deia “Una burda còpia…”, però mentre molts imbècils van uns quant kilòmetres més enllà per fer cua i veure’l allí teníem l’original, de fet la història d’aquella estàtua no deixa a ningú indiferent, la llegenda diu que l’escultor va descobrir un text vell on es deia com donar vida al fang tal com Deu havia fet, així que ell ho va intentar sense aconseguir cap resultat favorable, al final l’escultor va conèixer un noi de qui es va enamorar i a qui va prometre la vida eterna, aleshores aprofitant el text i una nit que havien abusat del licor del senyor bacus el va convertir en pedra, en una estàtua que tothom assegura (sense saber el que és en realitat) que és la perfecció de la pedra feta home, l’escultor va morir i el quasi golem despertava algunes nits provocant el terror i morts a la ciutat, van ser els antecessors del meu client i l’organització que representaven els que van canviar l’estàtua per una còpia (una més) i van portar l’original a lloc segur, i allí em teníeu clavant la mirada a algú que sense voler ser etern ho ha esdevingut i sense voler ser-ho ha esdevingut el model de la bellesa occidental, i tot perquè un escultor va perdre el cap pel seu cos… si és que el que no us faci fer el vostre amor….

2 comentaris:

maria ha dit...

Ostres és que aquest cos és espectacular! És interessant aquest món de l'art;guarden els originals en cambres i els que visitem són simples còpies.

Pippicalzaslargas ha dit...

Benvolgut Molon Labe....
El que no es faci per amor...
Potser vosté podreu escoltar el que us vaig a explicar i dir-me si no és absurda la meva història.
Fa uns anys em vaig enamorar perdudament del millor home que he conegut fins al dia d'avui, però com totes les històries d'amor la realitat del dia a dia va anar minvant la felicitat, que no l'amor.
Primer van ser els diners (aquests a qui uns li donen tanta importància) quan al compartir-los em controlaba fins i tot les vegades que feia cafè. Però suposo que es deu al fet de no saber compartir-los i és que jo només representaba el 30% de l'aportació a la parella. Bé, suposo que molts pensen que una parella ha de ser un 50% i 50% però no així el meu meravellós home.
Això sempre m'ha fet sentir inferior a ell.
Així que per a no tenir més problemes vam decidir (amb molta ajuda de part meva) separar les nostres despeses...
Quan no viviem junts vam fer algunes escapades junts (meravelloses, per cert). Encara recordo com vam sopar junts a un restaurant aconsellat per una guia molt coneguda i on vam estar sols amb el propietari que no ens va deixar estar...
Després d'anar a viure junts això també es va acabar.
Però potser el pitjor de tot plegat a estat tenir la CERTESA de que ja no m'estima doncs ja no s'apropa a mi. No em toca, no em mira, només parla.
Tinc un bon amic, potser el millor amic que tindré mai.
Però no soc la seva meitat.
Quan un parla de que la seva parella és la seva meitat suposo que vol dir-ho per tot, no?
Per a ser justos visc amb ell i no pago despeses, es podria dir que cap ni una, però...
No em sento a casa, tinc por de fer coses, de proposar coses perquè no em sento a casa meva. Sempre havia pensat que eram diferents perquè jo li vaig demanar que es cases amb mi i no al revés, però em dol no haver tingut mai un anell de promesa... si miro enrera sempre m'ha fet bons regals (llibres) però mai unes flors... no sé si m'estic explicant amb claredat.
Suposo que després de la conversa que vam tenir la setmana passada m'he convençut del tot. No podrem formar una familia en aquesta tecitura, he aprés a que no sempre tenim allò que dessitjem. Jo sempre he volgut una familia i no la tindré. Sempre em sentiré menys i he deixat de sentir-me especial.
Me l'estimo amb bojeria i he decidit no queixar-me més, segons ell sempre tinc alguna cosa de que queixar-me, una rera una altra així que he decidit no parlar més.
Suposo que el fet de que'm tingui a casa seva sense fer-me pagar res ja vol dir que almenys està a gust amb mi, fins que hi trobi alguna altra.
Bé, ara ja podrà treure punta de tot això quan vosté vulgui.