La força del vampir recau en el fet que ningú creu en ell

dilluns, 8 de juny del 2015

entrada 1068 (any 8)


Avui estava escoltant una notícia i quasi bé provoca un accident de tràfic motivat per l’atac de riure que m’ha vingut... sembla que aviat tindreu governants a nivell local, i que hi ha una llei que estipula el màxim dels emoluments que poden cobrar els que s’hi dediquen, no entrant en aquest punt escoltava com els més progres i propers als ciutadans havien decidit fer un pas més enllà i sense estar-se’n, ni encomanar-se a Déu ni a saputamare han decidit que en un atac de decència (no sé jo en quin punt la decència i la política van en un mateix pack), doncs res, han decidit que com a molt cobraran com el treballador que més cobri dels consistori, m’ha costat un xic entendre-ho, perquè si tan pijoprogres o gilipoflautes són entenia que haurien de cobrar com el que MENYS cobri del consistori, no pas com el que MÉS... així que parant l’orella i heus que ho han tornat a repetir, i si, si, han decidit ser magnànims i només cobraran com aquell qui més cobri a l’ajuntament de torn, ole, ole, manolete, això si que és ser solidari, responsable i conscienciat amb la resta... vaja que de tan bons ciutadans que són, algú els podria titllar directament de filldeputa acobronats i tot en una sola frase, sense comes ni punts. Doncs res li estava donant voltes al tema quan he decidit com sempre mantenir-me al marge, perquè en el fons us va la marxa, i aquests no són més que aquells que heu elegit lliurement, el que em porta a pensar que poder elegir i tenir un mínim d’intel·ligència (o de memòria), no té perquè anar de la mà. No fa massa i mentre feia el cafè a l’empresa una persona va treure el tema del perquè hi havia entitats que feien la mateixa feina, amb lo senzill que seria que només es fes un cop, vaig intervenir per dir que mentre una de les entitats a les que feia referència estava vinculada orgànicament al poder executiu, l’altre ho estava al poder legislatiu, i prou... pozno, res de prou, perquè veient la cara de la tipa no vaig poder més que preguntar si sabia què era el poder legislatiu i què era l’executiu, ja no vaig entrar en el judicial, no va obrir la boca, aleshores li vaig preguntar si per un cas (no fos que per qualsevol atzar, o fruit del més fortuït fet) coneixia a Hobbes (cara de sorpresa), Montesquieu (cara de: aquest es vol qeudar amb mi), Locke (cara de xulejaràs a taputamre), Rousseau (mande?), Sade... aquest, si, aquest si que em sona, ara que no se’n ben bé perquè... vaig somriure, entenent com poden sortir segons quins polítics, i allí els vaig deixar, en aquell paradís d’ignorància i xonisme que s’ha convertit la cafetera, que segurament davant certes converses acabarà per suïcidar-se o reconvertir-se en una exitosa teapot... i entrant al despatx la notícia del dia, un tipus que em ve i em diu “Vaja, ja he vist que has estat parlant amb la Joana, no sabia com dir-t’ho, és la nova becària i han decidit destinar-la al teu departament, bé, al teu despatx...”, ha marxat abans que pogués obrir la boca i dir-li el que en pensava d’aquests nomenament nobelians com a becaris... amb tot i veient el que havia vist, pitjor no podia anar el tema, i segurament portaria tanga de fil, d’aquells que es posen divendres i no es treuen fins dilluns, això si no follen, que aleshores venen sense res...